14/5/09

ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ ΠΑΝΤΡΕΙΑ

Γυρίζοντας από τη Σλοβενία έπεσα με τη μούρη στο διάβασμα. Η περιοχή εδώ γύρω έχει γεμίσει αντιζήλους μου κι εγώ δεν το άφησα να περάσει έτσι. Πού στο καλό βρέθηκαν τόσοι ανταγωνισταί? Τους ακούω από το πρωί και συγχύζομαι. Οι υπόλοιποι στο σπίτι δεν είναι κουφοί βέβαια αλλά τουλάχιστον δεν κάνουν πικρόχολα σχόλια. Η Τσιριμπόμ όμως όταν με καθαρίζει όλο και πετάει τις μπηχτές της «’Ακου βρε μουγκοθόδωρε, τα άλλα καναρίνια τι ωραία τραγουδάνε!». Είδατε πώς με πληγώνει? Εγώ μουγκοθόδωρος? Εγώ που άμα έχω κέφια αντηχεί όλο το τετράγωνο και έρχεται να μου κρεμάσει χάντρες στο κλουβί μη με ματιάσουν οι απέναντι? Γιατί οι άνθρωποι ζηλεύουν πάντα τα ξένα και δεν εκτιμούν αυτά που έχουν? Τέλος πάντων. Γνωρίζετε πολύ καλά πόσο αγαπώ την κυρία μου, γι΄ αυτό πιστεύω ότι αστειεύεται και δε δίνω συνέχεια.
Έλεγα λοιπόν ότι μετά τη Σλοβενία έβγαλα τα βιβλία και τις σημειώσεις μου και ξεκίνησα μερικές επαναλήψεις να φρεσκάρω τις νότες μου. Το κανονικό αφεντικό μου διαβάζει και αυτό, μπήκε στην τελική ευθεία για τις εξετάσεις με συγκρατημένη αισιοδοξία. Ο Χόλιους τραβάει των παθών του τον τάραχο με τον κύριο μου ο οποίος τον έχει στριμώξει και διαβάζουν αγγλικά από τη μια για να πάρει ένα δίπλωμα, και μαθηματικά από την άλλη για το σχολείο. Η Τσιριμπόμ ετοίμασε την ομιλία της για τη Δίκονο και πήγε μόνη της, χωρίς ιδιαίτερη όρεξη συνοδευόμενη από το πόδι – φραντζόλα. Δε θα σας πω τίποτε για τη Δίκονο γιατί εγώ αυτή τη φορά δεν πήγα μαζί της. Εκείνο που ξέρω είναι ότι θριάμβευσε και δέχτηκε πολλά συγχαρητήρια, όταν την πετύχαιναν βέβαια, γιατί είναι ταλέντο στο να αποφεύγει τα σούξου – μούξου. Πάντως χτες το βράδυ ξέρω ότι την πήρε κάποιος άσχετος τηλέφωνο (που του το έδωσε ένας σύνεδρος της Δικόνου) για να την παρακαλέσει να κάνει μια ομιλία με το ίδιο θέμα στην Κερέτρεια. Και της έχω πει «μην εκτίθεσαι κυρά μου, μόνο μπελάδες θα κερδίσουμε». Καλά είχαμε ησυχάσει δύο χρόνια που απέφευγε τις ομιλίες. Τώρα ξαναρχίσαμε το ίδιο βιολί, αν και αυτή υποστηρίζει ότι αποδέχεται ελάχιστες και αυστηρά επιλεγμένες. Θα δούμε.
Η Τσιριμπόμ τη Δίκονο δεν τη συμπαθεί ιδιαίτερα. Πολύς, περίεργος και προκλητικός κόσμος. Αν μπορέσεις και απομονώσεις το νησί από όλο αυτό το συρφετό της ψευτιάς και της επίδειξης είναι πολύ όμορφο. Αλλά δυστυχώς η ομορφιά του χάνεται και μένει ένα λυπηρό κατασκεύασμα διασκέδασης χωρίς όρια και για το λόγο αυτό χωρίς νόημα.
Έρχομαι στο επίμαχο θέμα. Όλοι στο σπίτι, όπως καταλάβατε είναι απασχολημένοι αυτόν τον καιρό, εκτός από εκείνη. Έκρινε λοιπόν ότι πρέπει να μάθει περισσότερα για τα καναρίνια για να μπορεί να με αναθρέψει καλύτερα. Φαίνεται πιστεύει ότι θα της κάνω το χρυσό αυγό! Έψαξε από δω έψαξε από κει και διάβασε ότι είναι η εποχή της παντρειάς των καναρινιών. Όταν είδα τι έψαχνε με έλουσε κρύος ιδρώτας! Στο petbirds.gr ανακάλυψε ένα νέο, άγνωστο κόσμο ανθρώπων που ασχολούνται με μας, μας αγαπάνε και μεταδίδουν τις γνώσεις και την εμπειρία τους σε άλλους για να ζούμε εμείς καλύτερα. Το τι καναρίνι και κακό είδαμε δε λέγεται! Αλλά δεν είδα ούτε ένα σαν και μένα! Είμαι ένας σπάνιος κούκλος! Ένα ποίημα! Μια ομορφιά! Ένα γερμανικό λευκό σκουφάτο!
Η Τσιριμπόμ διάβαζε, διάβαζε, διάβαζε και αλληλογραφούσε για μένα. Είδε πολλές παντρειές και γεννητούρια! Σκέφτηκε λοιπόν ότι πρέπει κι εγώ σιγά σιγά να κοιτάξω να αποκατασταθώ. Της είπαν ότι είμαι στα όρια του γεροντοπαλίκαρου! Τι άλλο θα υποστώ σε αυτό το σπίτι! Μουγκοθόδωρος, γεροντοπαλίκαρο… Μα πείτε μου, δεν έπρεπε να μετακομίσω για πάντα στη Σλοβενία? Πόσα να αντέξω το καναρίνι? Διάβασε τις οδηγίες για δημιουργία φωλιάς, για πρώτη γνωριμία με το έτερον ήμισυ, για περίθαλψη αυγών και νεογνών. Όλες όμως οι συστάσεις ξεκινούσαν από το καρδάμωμα με βιταμίνες και ειδικές τροφές για να επιτευχθεί η παντρειά! Έφριξα! Με έπιασε άγχος! ΔΕ ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΑΝΤΡΕΥΤΩ ΑΚΟΜΑ! ΕΙΜΑΙ ΜΙΚΡΟΣ!
Αυτή συνέχιζε ακάθεκτη να ενημερώνεται και να κάνει σχέδια. Εγώ πήρα μια φλοίδα lexotanil και πήγα να κοιμηθώ! Κοιμήθηκα μέσα στους εφιάλτες! Ήταν λέει μια ξανθιά χωρίς μαλλιά, με νυφικά, που με κυνηγούσε γύρω γύρω στο κλουβί και σε κάποια στιγμή έρχεται μια άλλη χοντρή μελαχρινή με καφέ ανταύγειες και της λέει «φύγε, είναι δικός μου!». Ξύπνησα μέσα στον ιδρώτα, η καρδιά μου χτυπούσε με 500 παλμούς το λεπτό! Ξανακλείνω τα μάτια μου και βλέπω μια σιτεμένη πορτοκαλιά με χοντρό ράμφος να κουνάει απειλητικά το φτερό της μέσα στη μούρη μου και να μου λέει «θα την πάρεις την κόρη μου, την έχεις εκθέσει!». Πετάχτηκα επάνω και βούτηξα στη μπανιέρα μου για να ξυπνήσω εντελώς από τον εφιάλτη. Κατά τα χαράματα, εκεί που ησύχασα κομματάκι και πήγα να κλείσω τα μάτια μου βλέπω ένα αρσενικό gloster ζωσμένο πυρομαχικά να με πιάνει από το λαιμό και να ουρλιάζει μέσα στον ακουστικό μου σωλήνα «θα ορίσεις ημερομηνία ΤΩΡΑ, ρεεεε». Αυτό ήταν! Πήρα τη βίβλο και άρχισα να προσεύχομαι! Ήταν η μόνη μου διέξοδος πλέον!
Πέρασα μαύρες και εφιαλτικές ώρες μέχρι να δω πού κλίνει η ζυγαριά. Κλείστηκα στο εργαστήριο μου, παρατώντας συνθέσεις και τραγούδια, προσπαθώντας να τελειοποιήσω τη μέθοδο ελέγχου σκέψης της κυρίας μου. Τζίφος! Ήμουν απελπισμένος όταν η λύση ήρθε από κει που δεν το περίμενα. Από το κανονικό μου αφεντικό το οποίο φρέναρε τα σχέδια της κυρίας μου. Της είπε πολύ απλά ότι δε θέλει να έρθουν άλλοι φυλακισμένοι στον κόσμο! Αν ήταν στο χέρι αυτουνού θα άνοιγε την πόρτα του κλουβιού μου και θα με άφηνε να πεθάνω από πείνα μέσα στο Δάσος των Κεραιών! Καλά, δεν είπα και έτσι! Καλύτερη ίσως η παντρειά!
Έτσι λοιπόν πήρα αναβολή. Η κυρία μου αποφάσισε να με παντρέψει του χρόνου. Θέλει να προετοιμαστεί, να το οργανώσει καλά, να ράψει φόρεμα ίσως, να διοργανώσει τη δεξίωση. Δεν ξέρω. Ίσως μέχρι τότε αλλάξω κι εγώ μυαλά και θελήσω να νοικοκυρευτώ και να της χαρίσω εγγονάκια. Πάντως την άκουσα που έλεγε ότι δεν είναι σωστό να έρθω και να φύγω από τη ζωή χωρίς να γευτώ τη χαρά της παντρειάς. Ο κύριος μου της απάντησε, κουνώντας στωικά το κεφάλι του, ότι η παντρειά δεν έχει χαρά μόνο παντόφλα και έλαβε ένα εκσφενδονισμένο μαξιλαράκι σαλονιού στο κεφάλι του. Μερικές φορές, ειλικρινά δεν τους καταλαβαίνω τι γλώσσα μιλάνε. Πόσα μαθήματα ελληνικών είμαι αναγκασμένο πια να κάνω μ΄αυτούς για να καταλαβαίνω τους κώδικες τους?

Δεν υπάρχουν σχόλια: